Xarxes Socials. Quantitat o Qualitat?

En un món dominat per les xarxes socials, sovint ens deixem seduir per la màgia dels números: més seguidors, més likes, més comparticions. Però què passa quan aquests números no es tradueixen en autèntica interacció i connexió?

Comprendre més enllà dels números superficials és essencial per a una estratègia de xarxes socials efectiva. No es tracta només de la quantitat de “likes” o “seguidors” que obtenim. Es tracta més aviat de l’engagement i la qualitat dels seguidors que aconseguim mitjançant una segmentació acurada definint el públic objectiu de cada marca.

Resulta molt més efectiu i rendible tenir un nombre seguidor del nostre perfil reduït però estretament vinculat a la nostra marca, empresa o negoci. No serveix de res que publiquem 10 vegades al dia si la majoria dels nostres posts no desperten l’interès de ningú.

Per aconseguir una comunitat d’usuaris afins a les marques cal que el contingut atregui la seva atenció. Aquest ha de ser interessant, informatiu, entretingut o inspirador. Ha de connectar amb l’audiència a un nivell emocional i d’aquesta manera, serà més probable que es comparteixi i generin discussions, conduint a una major interacció.

Optar per un contingut que aporti valor als usuaris és la millor manera d'apropar-nos a nous clients i estrènyer llaços amb els antics.

Particularment perquè el contingut de valor beneficia el posicionament SEO i ens permet guanyar notorietat al sector.

Conèixer el teu públic objectiu és vital. Segmentar l’audiència i personalitzar el contingut augmentarà la probabilitat de que aquest arribi als usuaris desitjats. Mostra la teva autenticitat a través del contingut. Parla amb la teva veu, comparteix les teves experiències i dona als seguidors una visió autèntica de qui ets. Aquesta autenticitat construeix confiança i afavoreix la connexió amb l’audiència.

En resum, les xarxes socials no tracten només de seguidors o likes. És un escenari complex on la qualitat del contingut és la clau. L’engagement autèntic és el veritable indicador d’èxit. Com va dir Ann Handley, una de les 7 persones més influents en el màrqueting modern segons IBM: “We don’t need more content, we need better content”.

SHARE IT!

Comparteix aquesta entrada a les teves xarxes socials!