Agència Boxcom i la revolució de les estratègies digitals en la seva campanya “Igualada Go Digital”.

Projectar al món la moda igualadina des de la capital de l’Anoia i convertir el Clúster de la moda en un gran competidor internacional era l’objectiu.
I com aconseguir-ho en un mercat audiovisual i publicitari saturat d’estratègies?

La solució no és fàcil, però tenim la clau de l’èxit: buscar carreteres secundàries, per a arribar a noves autopistes.
La base de la campanya, podríem dir que compta amb els elements d’una campanya “clàssica”:

1. Tenim un brífing
2. Desenvolupem una estratègia
3. Realitzem les accions
4. Comprovem els resultats
I a partir d’aquests inputs clàssics, que són la base de tota campanya, busquem nous prescriptors i maneres diferents, diferents i complementàries d’arribar a l’objectiu. En el nostre sector (com en tots) val la pena recordar molt sovint que estem davant un públic amb uns hàbits de consum audiovisual i social tan canviant com el dia. Per tant, les vies per a arribar a ells ja no poden ser les clàssiques.

El punt de partida

Tenim una marca, “Fagepi”, una agrupació tèxtil espanyola situada a Igualada (Barcelona). Un punt fort; un dels bressols de la producció de gènere de punt en el sud d’Europa amb una tradició de més de 100 anys.

I tenim un objectiu; enfortir la marca, “vendre” la marca en el mercat europeu, fer-la atractiva a les grans marques de moda Europees. En definitiva, generar negoci i sinergies que facin que aquestes grans marques europees vegin en les empreses del clúster igualadí la fàbrica ideal per a la producció de les seves peces.
I tenim una barrera important; la competència en l’àmbit europeu és molt elevada. Tan elevada que les línies tradicionals de comunicació, àdhuc sent línies encara necessàries, han estat ja molt utilitzades, estan sobreexplotades, per la qual cosa basar la campanya en elles de manera exclusiva ja es preveia, a priori, que generarien un impacte ínfim de resultats.
Amb l’objectiu i les necessitats del mercat clares, decidim plantejar una estratègia global i materialitzar-la sobre la base de tres vies de comunicació. Tres vies diferents amb tres conceptes diferents per a buscar tres punts de suport sobre el mateix públic.

La raó diversificar per a augmentar? El públic objectiu. I és que ens dirigim a marques de moda, a les quals, a més de producció, els oferim experiència, qualitat i seguretat en coneixement de tendències, el know-how del clúster. Un públic tan expert com nosaltres en el sector, on el “tal dit tal fet” no té cabuda i el fer abans que dir i demostrar el potencial es converteix en la prioritat.

Així que obrim tres fronts potents que ofereixin aquests conceptes com a base de la campanya:

1- COMUNICACIÓ DIGITAL: campanya de comunicació digital per a comunicar que fem, com a i on.

2- PLATAFORMA DIGITAL: creació d’una plataforma digital de Fagepi per als associats. Un aparador virtual i plataforma de serveis per a les marques del Clúster. En definitiva, una autopista de comunicació a través de la qual el públic objectiu pugui associar el clúster i les seves marques amb innovació tecnològica i oferir una via de comunicació ràpida, digital i sostenible.

3- CREACIÓ D’UN FASHION FILM. I aquí neix “Knitting Dreams”, un curtmetratge que dóna la volta al món competint de manera oficial en festivals especialitzats com el “Fashion Film Festival Milà” , el London Fashion Film o el “Barcelona Fashion Film Festival”, demostrant al món que les marques que agrupa Fagepi formen part de les últimes tendències del món de la moda.

Independentment de futurs reconeixements, des d’un primer moment, la producció realitzada representa una mostra de qualitat, compromís i coneixement del sector, entrant en un concepte estratègic en el qual cap altra empresa o agrupació productora havia entrat abans.

La informació que genera la participació en festivals, la creació d’un portal digital i la comunicació global pròpia fa de la campanya una proposta diferent pensada per a un target que requereix proveïdors diferents, originals, de qualitat i amb experiència contrastada.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *