Des de ben petits ens ensenyen a respectar als altres, ser educats, dona les gràcies, etc. Però al arribar a l’escola i al institut sembla que alguns se’ls hi obliden aquestes coses i decideixen fer bullying a aquells més dèbils, tan sols per sentir-se superiors.

Quasi el 30% dels nens de tot el món estan patint o han patit assetjament  per part dels seus companys en algun moment. Una estadística que realment entristeix, ja que en molts casos s’hagués pogut evitar si alguna persona externa, al veure aquest tipus d’accions, es pronunciés. Per desgracia, la majoria giren el cap i miren cap a un altre lloc davant aquesta realitat tan cruel.

Aquest cop Burger King, a través de l’agencia DAVID, ha volgut parlar del tema creant un vídeo de càmera oculta amb el que es mostra que la nostra societat deixa molt que desitjar.

Del que es tractava era mostrar a un nen patint assetjament i a la vegada un client real, que rep una hamburguesa en mal estat. Què farà el client? Defensarà al nen o es queixarà per la seva hamburguesa de dos euros, deixant passar així l’assetjament que pateix el petit?

El resultat no fa pensar sèriament en la societat en la que vivim . I es que el 95% de clients van fer cas omís  al bullying i es van centrar en el seu menjar. I tan solos el 12% va reaccionar davant la situació del nen. Aquest experiment envía un missatge molt important sobre el fi del bullying a la nostra societat.

Ajuda, recolzament i tolerància zero son les Claus davant aquest tipis d’accions per acabar amb elles. Comencem a ser menys egoistes, queixar-nos menys i ajudar i reaccionar quan més és necessita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × 1 =