Després de tancar el passat any 2017 amb uns grans beneficis, Facebook va augmentar la seva xifra d’usuaris a més de 1.860 milions d’usuaris. Una xifra aproximada que deixa clar la influència i importància d’aquesta xarxa social. Per això, han volgut començar l’any 2018 amb novetats per a tots els usuaris, mitjans i empreses que tinguin un perfil a Facebook.

Des de fa uns dies la xarxa social ha canviat la seva algoritme, donant així una menor visibilitat als continguts d’empreses i mitjans, i una major visibilitat a comptes personals d’amics i familiars.

Per a molts (empreses i mitjans de comunicació), aquest canvi és el fet clarament de la necessitat d’invertir més, per a poder assolir els objectius marcats, com arribar als consumidors. Un dels directius d’una agència destaca que aquest canvi és la clara definició de l’estratègia “pagar per jugar” que Facebook ha implantat en els seus últims anys.

Davant d’aquesta situació, és important que els consumidors arribin a parlar de les marques per si sols. Per això, les marques estan començant a impulsar que els consumidors parlin dels seus productes, serveis i així evitar perdre la imatge en xarxes socials a causa dels canvis al Facebook per la seva algoritme.

La gran majoria d’empreses paguen per aconseguir aparèixer a les xarxes socials perquè consideren que la seva presència és vital per poder seguir l’estratègia marcada, però també perquè gairebé és impossible aconseguir créixer i augmentar beneficis en xarxes socials d’una altra manera.

Però parlem de l’última actualització de Facebook, una actualització que presentarà el feed de notícies d’una manera diferent de la fins ara utilitzada. L’empresa, començarà a donar prioritat als continguts d’amics i familiars enfront dels de les empreses i mitjans de comunicació. Fins i tot en el terreny del vídeo.

La xarxa social ha anunciat que començarà a donar prioritat a les notícies d’aquells mitjans que es consideren fiables. Per determinar que mig o notícia és fiable o no, es recorrerà als propis usuaris. Ells, seran els qui votin per determinar si una font mereix o no mereix la confiança dels altres. Una forma molt peculiar de triar els mitjans adequats que ja ha despertat crítiques, ja que un mitjà pot tenir informació correcta i no ser considerat per un usuari de la xarxa social fiable per qüestions ideològiques.

Més endavant veurem si l’algoritme té un bon feedback o no, però el que queda clar és que sense voler Facebook ha declarat la guerra als mitjans i a les empreses que a més són una part important dels seus beneficis.

Què passarà amb aquesta novetat?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 − one =