Les rebaixes ja han començat, és època d’aprofitar per trobar oportunitats úniques i poder comprar amb descomptes allò que tant desitjàvem.

És el moment en què el màrqueting de les marques aposta per rebaixar els preus dels seus productes, conquesta nostre cervell i pren el control.

Les rebaixes van ser creades per no tancar la temporada, sobretot en la indústria de la moda. Encara que soni molt bé aquest titular, llançar productes amb rebaixa té com a conseqüència que el marge de benefici és inferior, però permet a les marques desfer-se de roba que al cap d’un o dos mesos ja seria de la temporada passada i costaria molt més de vendre .

Els més perjudicats de la reducció d’aquest marge de benefici són els petits comerços. “L’avenç dels descomptes per part de moltes firmes comercials ha arrossegat a petits i mitjans comerços a fer el mateix, com una forma de donar sortida a l’ampli excedent d’articles”, lamenta la Confederació Espanyola de Comerç (CEC).

Algunes tècniques de les marques per destacar les seves rebaixes i així distingir de la resta són:

– Amb la compra d’un producte et portes un regal.

– Cartells vermells per destacar preus i oportunitats úniques.

– Canvi d’envàs.

– Ús de música concreta per estimular les vendes.

– Que el preu sempre acabi amb 95 o 99 cèntims, per exemple: 5,99 euros en lloc de 6 euros.

– Recorden al consumidor que el producte estarà poc temps a aquest preu rebaixat.

Les rebaixes clarament tenen un efecte en l’economia encara que es donin en entorns de crisi, ja que solen influir en el comportament dels consumidors, impulsant així les seves decisions de compra.

La importància d’aquests esdeveniments ve donada per la magnitud del volum de diners que es mou en aquesta etapa, on la demanda es veu estimulada clarament per una allau de comunicacions per donar a conèixer el període de les rebaixes i, amb això, beneficiar una actitud de desig cap a béns i serveis en condicions especials.

Però, les rebaixes no només es gaudeixen i es viuen a peu de carrer, sinó que gairebé totes les empreses també treballen la seva web i comerç electrònic per poder oferir les mateixes rebaixes en botigues físiques i online.

Per donar visibilitat a les botigues online les empreses solen:

– Fer mailings a les seves bases de dades informant-los de l’oportunitat.

– Anunciar tot a les seves xarxes socials per arribar a una major audiència.

– Realitzar campanyes d’adwords, per destacar entre els competidors.

– Adaptar la home del web amb unes imatges i tipografies atractives.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × four =