espectativa vs realidad del márketing
Que aixequi la mà qui no s’ha decebut en veure que la foto publicitària d’una suculenta hamburguesa no té res a veure amb la que arriba a les seves mans una vegada comprada. Moltes marques cauen en l’ús de campanyes de Màrketing enganyoses per atraure els consumidors però a la pràctica, diversos estudis revelen que aquests clients descontents difícilment tornaran a caure a la temptació.

Això que comentem és una pràctica recurrent en els packagings de molts productes, que fa que un usuari s’acabi sentint decebut quan obre una bossa de patates i es troba que ha comprat aire. O el que passa quan es compra una caixa de galetes molt apetitoses que no s’assemblen en res al seu contingut real.

Per molta explicació que pugui existir per justificar les diferències entre el que el packaging promet i com és el producte en realitat, les marques s’haurien d’esforçar per trobar un punt mig entre la realitat i l’embolcall. Perquè, al cap i a la fi, el consumidor es quedarà amb la sensació d’engany i serà molt difícil tornar a conquerir-lo.

Segons dades de l’American Management Association (AMA), un client insatisfet comenta a una mitjana de 10 persones físiques el seu descontentament amb la marca. I això sense tenir en compte l’abast que pot tenir un comentari negatiu a les Xarxes Socials. De fet, un client insatisfet és 3 vegades més propens a explicar una experiència als seus amics, el pes d’una experiència negativa equival a 12 positives i, segons Google, els negocis amb ressenyes de 3 o més estrelles aconsegueixen el 87% dels clics .

Foto: Badabun

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sixteen − fourteen =