Dir que el Màrqueting està canviant és cosa de el passat. El Màrqueting ja ha canviat i cal entendre-l per posicionar les nostres marques i adaptar els nostres productes i serveis a les necessitats reals d’un mercat en constant evolució. En un món cada vegada més connectat, cal comunicar. Si no comuniques no existeixes i les Xarxes Socials s’han convertit ja en l’altaveu perfecte, no només per llançar un missatge sinó també per crear comunitat entorn a la teva marca i generar el tan desitjat engagement.

L’engagement pot definir-se com el nivell de resposta i interès de l’usuari davant un producte, servei o situació determinada en l’espai digital. Entre elles, per exemple, es troba l’atenció que presten els usuaris als continguts a les Xarxes Socials. Per tant, parlar d’engagement no és altra cosa que parlar de l’interès que un usuari té en la teva marca. I això és molt més valuós que un “Like”.

Moltes empreses posen el focus només en aconseguir un gran nombre de seguidors a les seves pàgines de Facebook o Instagram. Però la veritat és que és molt més important aconseguir captar l’interès de l’usuari que aconseguir el seu Like. Estem davant d’una audiència que fa servir les Xarxes Socials per a entretenir-se, que dóna Like a una pàgina només perquè els seus amics s’ho han donat abans o perquè fa un temps estava interessada en el que allà s’oferia (però ja no).

Sovint, la gent se sol oblidar dels Likes que dóna i de les pàgines que segueix. Però no s’oblida d’un contingut que l’aconsegueix impactar. I és per això que una pàgina amb moltíssims likes no vol dir que compti amb seguidors fidels que poden arribar a convertir-se en clients reals. Això no vol dir que haguem de oblidar-nos dels likes, sinó que hem de prioritzar que el nostre missatge arribi i agradi. I si això passa, el like arribarà.

Aquest és el cas de supermercats Spar, que segons un estudi de IAB Spain, és la marca que més engagement mensual genera (un 26,1%), molt per davant d’altres marques com Dia (15,2%), Bonpreu i Esclat (14,7%) o Carrefour (11,3%). Spar ha confiat en Agència Boxcom per dur a terme la seva estratègia de comunicació online i donar suport al creixement de la marca a nivell nacional. Per això des de l’Agència Boxcom ens sentim molt orgullosos que la línia estratègica de comunicació, per la qual apostem i treballem perquè el missatge de Spar cali en els consumidors, hagi donat els seus fruits.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *