Gener ens espera per a començar un any que, tot i que seguirà el camí del 2017, ens portarà canvis i noves realitats que els experts en Màrketing haurem de tenir en compte per no quedar-nos enrrere. Renovar-se o morir, que en diuen. En definitiva, hem de començar a fer els deures per a no quedar-nos obsolets en un món de canvis constants.

El Màrketing digital és viu i s’ha d’enfrontar a un context canviant, a nous suports i a unes necessitats d’uns consumidors cada vegada més exigents. Per això avui us parlarem dels canvis als que haurem de fer front tots aquells que ens dediquem al món del Màrketing online.

Influencers
El Màrketing amb influencers ha estat el gran protagonista de les estratègies de marca aquest 2017. I lluny de ser una moda passatgera, totes les estadístiques apunten a un increment en la despesa de les marques cap a aquesta moda. Les empreses veuen en aquesta tendència una bona manera de connectar ràpidament amb les seves audiències. De fet, un 92% dels responsables de Màrketing, segons un estudi de Linqia, asseguren que els resultats de comptar amb aquests influencers ha estat efectiu.

Abast orgànic en les Xarxes Socials
Fa uns anys les publicacions que feien les marques a les seves xarxes arribaven als usuaris de manera orgànica, és a dir, sense pagar. Al principi, Facebook era la xarxa social predilecta dels responsables de Màrketing ja que a través d’ella podien fer arribar el seu missatge a un gran nombre d’audiència. I de manera gratuïta ja que Facebook permetia fer-ho sense que suposés una despesa per a l’empresa.

Però la continua reducció de l’abast orgànic (reach) de les pàgines d’empresa a Facebook està portant a que moltes marques hagin canviat la mentalitat i estiguin apostant pels anuncis de pagament. Però… quins són els grans beneficis de fer-ho?

  • Permet segmentar i fer que arribi el teu missatge a aquella audiència a qui realment va dirigit.
  • Es desenvolupa i mesura a temps real.
  • Ofereix una viralitat basada en les recomanacions dels mateixos usuaris.

I les dades ratifiquen els fets. Segons xifres de eMarketer, el paid social advertising, o el què és el mateix, la publicitat de pagament a les Xarxes Socials, no ha parat de créixer i, a més, ho ha fet ràpidament. Durant el 2017 aquest tipus d’anuncis han suposat el 25,5% de la despesa publicitària digital i, segons el mateix estudi, durant el proper 2018, el 91% de les empreses d’Estats Units utilitzarà les Xarxes Socials per a les seves accions de Màrketing, això sí, no de manera gratuïta.

 

Xatbot
Una de les tendències que arriba amb força – i per a quedar-se – és la introducció dels Xatbots. Què són? Són programes informàtics amb els quals és possible mantenir una conversa ja sigui per a demanar informació a la marca o dur a terme una acció (una compra, per exemple). El gran avantatge que ofereixen és el de proporcionar a l’usuari una experiència més agradable i interaccions amb el servei d’atenció al client més ràpides i senzilles.

Personalització
No és un concepte nou, però per aquest 2018 serà una de les grans tendències que haurem de seguir. Fa referència al missatge que reben els usuaris, i com la seva paraula indica, ha de ser un missatge pensat i dirigit especialment a ell. Només a ell. Ja no serveix un missatge genèric on l’usuari pot sentir-s’hi identificat (o no). El consumidor actual vol un missatge fet a mida amb el qual se sentirà més còmode i menys envaït.

VídeoSí, ja sabem que aquest 2017 ja hem parlat de la importància del vídeo i és que el vídeo ja porta uns anys encapçalant les llistes de noves tendències. Aquest any però les marques hauran de jugar amb el vídeo tant a nivell de continguts com a nivell de publicitat. Ja no serveix fer un vídeo de tant en tant. Ara els usuaris busquen immediatesa, per tant la nova tendència anirà cap als streamings i els vídeos en directe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

17 + twelve =