Podríem definir aquest últim any com un any de canvis, tant en la manera d’actuar en el nostre dia a dia, com també en el món empresarial.  La pandèmia ha fet canviar diferents models de comunicació de les empreses per poder adaptar-se a les noves mesures. És per això que cal tenir en compte quines seran les noves tendències de comunicació d’aquest 2021:

  • Estratègia omnicanal: els models de consum han canviat, i els usuaris han incrementat les compres online. Aquesta forma de consum és cada vegada més present al dia a dia dels usuaris els quals volen estar connectats en tot moment. Posar-ho fàcil és fer que aquests consumidors arribin a les pàgines online des de qualsevol plataforma o mitjà, això ha fet que les webs estiguin dissenyades per interactuar-hi des de qualsevol aparell (mòbil, tableta, ordinador, etc.) i s’hi pugui accedir des de diferents canals (xarxes socials, correu electrònic, codis, etc.)
  • Comunicació multicanal: Després de la pandèmia ens trobem davant un consumidor encara més digital que, per trobar informació, fa ús de diversos canals inclús de manera simultània. En aquest sentit, les Xarxes Socials tenen un paper fonamental, ja que s’han convertit en un dels principals mitjans de comunicació i entreteniment. La comunicació multicanal afavoreix ara a les empreses, ja que tenen la gran oportunitat d’adaptar els continguts als diferents canals però sobretot als diferents públics per tal d’obtenir la major i millor audiència pels seus missatges.
  • Forta aposta pels microinfluencers: Els influencers són un gran suport publicitari per les marques, tot i que actualment, hi ha un creixent rebuig cap als influencers amb més seguidors i comencen a generar desconfiança, ja que comparteixen contingut de diverses marques i poden enviar missatges contradictoris. A més, cada vegada tenen més caché i és més complicat accedir a ells en casos d’empreses i marques més petites. Així doncs, aquest any es preveu una forta aposta pels micro influencers, aquells que tenen menys seguidors i poden tenir bona afinitat amb el públic objectiu.
  • Vídeos, vídeos i més vídeos: continuen apuntant fort els vídeos, sobretot els vídeos curts. Les Històries, els nous Reels d’Instagram i la xarxa social TikTok han marcat una forta tendència durant el 2020 i els usuaris cada vegada opten més per continguts audiovisuals curts i entretinguts.
  • Comunicació més humana: des del primer moment quan va començar la pandèmia, les marques i empreses es van sumar a les diferents campanyes solidaries o d’ajuda. En un moment en què la societat està més vulnerable que mai, connectar amb les emocions i amb el costat més humà de la població, serà un dels punts clau en l’estratègia de comunicació de les companyies davant un consumidor que avalua a les marques per la seva capacitat de commoure a l’usuari.

Després d’un any que ha fet canviar molts punts de vista, engeguem aquest 2021 amb unes tendències de comunicació clares amb les quals haurem de treballar per poder seguir comunicant de la millor manera i oferint els millors continguts en aquest any tant imprevisible.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *