14 Febrer - 2022

El metavers, l’evolució d’Internet

Darrerament no hem parat de sentir a parlar arreu del Metavers com a l'evolució d'internet. Especialment des de que Mark Zuckerberg va decidir canviar el nom de Facebook per Meta. I es que són moltes les plataformes que estan apostant fort per per aquest concepte de món virtual, encapçalades per Facebook, Google, Nvidia o Microsoft. Però, què és realment això del metavers?

El metavers és un món virtual al qual ens podrem connectar mitjançant uns dispositius que ens faran creure ben bé que hi som dins i on podrem interactuar amb tots els elements que hi apareguin. Heu vist la pel·lícula “The Surrogates” del mític Bruce Willis? Doncs si l’heu vist cal dir que s’acosta força a la idea del metavers que ens presenta Facebook. El cinema i la literatura ja fa uns anys que flirtegen amb aquesta idea que avui comença a prendre veritable forma.

De fet els móns virtuals no són quelcom nou, dins el sector dels videojocs en podem trobar molts. Però la gran diferència és que als videojocs ens plantegen móns de fantasia, on et pots crear un avatar o personatge i viure aventures de tot tipus a través de l’ordinador, i el metavers el que planteja és una mena de realitat alternativa. Un espai on podem fer les mateixes coses que fem avui fora de casa, però sense moure’ns de l’habitació.

El metavers és doncs un món virtual en el que podem interactuar i que ha estat creat per a assemblar-se al màxim a la nostra realitat externa i al qual podrem accedir a través de realitat virtual i realitat augmentada. Un univers paral·lel que es contempla pugui ser completament immersiu a través d’unes ulleres de realitat virtual, semblants a les actuals, i uns sensors per a registrar els nostres moviments que permetin al nostre avatar fer exactament el què estiguem fent. Fins i tot es preveu que aquests sensors puguin detectar les nostres expressions facials per a que el nostre avatar pugui recrear-nos amb la màxima fidelitat.

Què ens permet aquesta evolució?
El metavers també vol permetre’ns una total llibertat de creació. Què vol dir això? Doncs que ens permetrà poder recrear el nostre avatar amb la màxima exactitud el nostre físic o bé crear-ne un de ben diferent al nostre gust (fer-nos més alts, més guapos, amb els ulls verds o el cabell rosa si volem). I on també podrem recrear els espais (oficina, habitacions, sala de reunions, etc...) com millor ens sembli. A gust del consumidor.

De moment el metavers és un concepte. Tot just les principals plataformes que hi estan treballant com Facebook estan creant els primers conceptes i infraestructures que ens portin a un futur on hi hagi dispositius que ens permetin arribar a ell. Encara queda molt per saber si es tractarà del proper gran salt evolutiu d’internet o es quedarà en res.
De tota manera, es pensa ja en un bon grapat d’oportunitats que ens pot oferir el metavers... Com reunions de treball on tots els participants compartiran una mateixa oficina virtual connectant-se des de casa seva, sense haver de preocupar-nos si ens hem maquillat, si anem en pijama o anem despentinats, ja que el que veurà la resta de persones serà el nostre avatar tal qual nosaltres l’haguem dissenyat.

Però podrà anar més enllà... Es podran crear negocis al metavers, com botigues virtuals o fins i tot tenir una economia propia amb algun tipus de moneda virtual que poguessim comprar amb els nostres diners reals. I més i tot, poder tenir contacte amb persones que físicament estan lluny d’una manera més propera i realista, anar a concerts, sortir de compres o treballar. Les opcions... il·limitades. En concret, si la creació del metavers segueix el seu curs, es preveu que el 50% de les nostres activitats es desenvoluparan en l’entorn del metavers al 2025.

I evidentment, la publicitat no en quedarà al marge. És un nínxol amb un gran atractiu per a les principals marques, especialment de moda. Nike, Zara o Gucci ja s’estan posicionant en aquest nou món on hi veuen un gran potencial d’oportunitats. De fet, el 70% de les grans marques tindran presència en el metavers en els propers 5 anys.
Però de moment el metavers és un full en blanc per escriure. Veurem si Facebook s’imposa com a metavers davant la resta de plataformes que també presentaran les seves propostes i si aconseguix fer-lo accessible per tothom. Perquè el seu èxit dependrà precisament d’això, de que tothom en poguem gaudir-hi.

Tags: Realitat Virtual, Facebook, Tecnología, publicitat, metavers, realitat augmentada, món virtual, evolució, meta, mark zuckerberg, negocis

Deixa un comentari

El teu correu no será publicat.

Campanya Global 360 Spar Española

Que les empreses no facin com Disney!