17 Gener - 2020

Likes Vs engagement

Dir que el Màrqueting està canviant és cosa de el passat. El Màrqueting ja ha canviat i cal entendre-l per posicionar les nostres marques i adaptar els nostres productes i serveis a les necessitats reals d'un mercat en constant evolució. En un món cada vegada més connectat, cal comunicar. Si no comuniques no existeixes i les Xarxes Socials s'han convertit ja en l'altaveu perfecte, no només per llançar un missatge sinó també per crear comunitat entorn a la teva marca i generar el tan desitjat engagement.
L'engagement pot definir-se com el nivell de resposta i interès de l'usuari davant un producte, servei o situació determinada en l'espai digital. Entre elles, per exemple, es troba l'atenció que presten els usuaris als continguts a les Xarxes Socials. Per tant, parlar d'engagement no és altra cosa que parlar de l'interès que un usuari té en la teva marca. I això és molt més valuós que un "Like".

Moltes empreses posen el focus només en aconseguir un gran nombre de seguidors a les seves pàgines de Facebook o Instagram. Però la veritat és que és molt més important aconseguir captar l'interès de l'usuari que aconseguir el seu Like. Estem davant d'una audiència que fa servir les Xarxes Socials per a entretenir-se, que dóna Like a una pàgina només perquè els seus amics s'ho han donat abans o perquè fa un temps estava interessada en el que allà s'oferia (però ja no).

Sovint, la gent se sol oblidar dels Likes que dóna i de les pàgines que segueix. Però no s'oblida d'un contingut que l'aconsegueix impactar. I és per això que una pàgina amb moltíssims likes no vol dir que compti amb seguidors fidels que poden arribar a convertir-se en clients reals. Això no vol dir que haguem de oblidar-nos dels likes, sinó que hem de prioritzar que el nostre missatge arribi i agradi. I si això passa, el like arribarà.

Aquest és el cas de supermercats Spar, que segons un estudi de IAB Spain, és la marca que més engagement mensual genera (un 26,1%), molt per davant d'altres marques com Dia (15,2%), Bonpreu i Esclat (14,7%) o Carrefour (11,3%). Spar ha confiat en Agència Boxcom per dur a terme la seva estratègia de comunicació online i donar suport al creixement de la marca a nivell nacional. Per això des de l'Agència Boxcom ens sentim molt orgullosos que la línia estratègica de comunicació, per la qual apostem i treballem perquè el missatge de Spar cali en els consumidors, hagi donat els seus fruits.

Deixa un comentari

El teu correu no será publicat.

La versió espanyola del Black Friday

Boxcom, nou partner estratègic de KH-7