Tendències en social media que dominaran el 2023

Les xarxes socials són espais en línia que es troben en un canvi constant. El ritme accelerat que impera en aquestes plataformes a vegades pot resultar fins i tot aclaparador. De totes maneres, sovint es donen uns patrons que podem observar en un temps sostingut. En aquest article us mostrem les tendències principals que definiran el panorama social durant el 2023.

A hores d’ara, tothom ha sentit a parlar de TikTok o de la funció de Reels a Instagram. Els vídeos verticals i breus estan conquerint el terreny en els mitjans socials, i és previsible que ho continuïn fent al llarg d’aquest any. L’anomenat contingut vertical guanyarà pes per sobre dels formats estàtics i, sobretot, destacarà per ser autèntic, creatiu, allunyat de filtres i proper a les tendències socials del moment. Aquesta preferència en el consum ha sigut captada per les plataformes socials dominants i l’han intentat aglutinar entre les seves funcionalitats. Un exemple és la funció dels Shorts a YouTube. De la mateixa manera, les marques estan generant molt contingut vertical per tal de fidelitzar el públic jove.

La demanda de contingut generat per l’usuari (en anglès user-generated content) per part de les marques és una tendència cada cop més freqüent. Aquest tipus de publicacions poden ser creativitats elaborades per usuaris corrents. D’aquesta manera, les empreses reutilitzen el contingut generat pel públic sobre les seves marques o sector per generar-ne de propi. Les creacions acostumen a basar-se en testimonis, ressenyes o comentaris positius cap a la marca. 

Aquesta línia de publicacions crea un sentiment de confiança i credibilitat entre el públic potencial. Amb aquestes accions promouen la predisposició de compra de futurs clients, una actitud que cada cop més s’està gestant des de les xarxes socials.

La intimitat i l’exclusivitat són també elements que estan irrompent amb força al panorama social. Les marques que no tenen tant d’interès en el creixement social estan apostant per crear comunitats a plataformes més personalitzades com ara TelegramDiscord o Slack. La seva presència en aquestes plataformes, promou un ambient distès i facilita una relació més propera entre les marques i els clients. La sobresaturació de comentaris a les principals xarxes socials és un fenomen que ha empès les marques a incorporar-se en aquests espais. D’aquesta manera poden atendre els suggeriments o dubtes dels clients que en situacions poden passar desapercebuts en les xarxes socials majoritàries.

Pel que fa a xarxes socials individuals, la plataforma dedicada a l’àmbit laboral LinkedIn està evolucionant cap a la integració de continguts personals. Els algorismes interns estan visibilitzant publicacions que tenen a veure amb reflexions i experiències personals. Hi ha autors que atribueixen la nova estratègia en el posicionament a l’esclat de la pandèmia i al consegüent desdibuixament entre la vida professional i personal. El canvi progressiu de to està dirigint la xarxa social cap a una perspectiva més humana de l’entorn laboral.

Twitter és el mitjà social que incorpora més novetats arran de la compra de la plataforma per part d’Elon Musk. Durant els darrers dies del 2022 ha aparegut automàticament la quantitat de visualitzacions que rep cada tuit. A més, la nova funcionalitat del cercle social de Twitter permet compartir tuits amb un nombre seleccionat d’usuaris. Des que Musk dirigeix la xarxa social, l’empresari ha explorat des del seu perfil la possibilitat d’augmentar el nombre màxim de caràcters per tuit o fins i tot limitar l’opció de respondre enquestes als perfils verificats per la plataforma. Tot i que cap d’aquestes dues possibilitats s’ha fet realitat, l’executiu planteja escenaris que eventualment alterarien el funcionament de la xarxa social de manera molt significativa.

D’acord amb una investigació recent de Google, el 40% de les persones que tenen entre 18 i 24 anys fan ús de les xarxes socials com a principal motor de cerca. Les generacions més joves es decanten pels mitjans socials per a buscar informació sobre productes i serveis, en substitució de cercadors web tradicionals com ara Google. Davant d’aquest canvi en el comportament en línia, les marques estan centrant més esforços en el SEO social amb la finalitat de posicionar-se en els primers resultats dels buscadors socials. Per això, la investigació de paraules clau per a afegir al copy és un camp que està adquirint un protagonisme creixent. Segons una anàlisi elaborada per Hootsuite en publicacions de xarxes socials, l’ús de descripcions optimitzades amb paraules clau en comptes de hashtags augmenta l’impacte en un 30% i duplica les interaccions. Per aquest motiu, l’estratègia SEO s’està bolcant amb més intensitat cap al món social media.

SHARE IT!

Comparteix aquesta entrada a les teves xarxes socials!