En els últims mesos, Instagram ha evolucionat moltíssim i ha passat a ser una eina molt important del màrketing per a les empreses, ja que ens permet captar nous usuaris, fidelitzar a els que ja tenim i ampliar la mara internacionalment amb més facilitat.
Hi ha moltes raons per a recomanar una marca que tingui presència a Instagram, algunes d’elles són:
- Aporta visibilitat i presència digital a la teva marca
- Els usuaris d’aquesta xarxa social són molt actius i el seu compromís és major que el d’altres xarxes socials.
- En el món hi ha més de 600 milions d’usuaris, y cada any va en augment.
- Genera una comunitat al voltant de la teva marca.
Un cop creat el compte, podem passar-ho a “perfil empresa”, amb el que obtindrem estadístiques sobre el nostre perfil, número de visites, tipus de seguidors segons: gènere, edat, nacionalització, quins moments són millors per a publicar i molt més.
Es important destacar que hem de fixar un to al nostre compte i respectar-lo en tot moment. El contingut ha de ser fàcil per a tots els seguidors i a més de bona qualitat. Només així, el client sabrà distingir una botiga d’un altre, per la seva essència i triar entre una o altre.
Un cop establert el món d’Instagram, seguint un to i un missatge que descriguin a la marca, podem promocionar/anunciar publicacions en les que mostrarem productes nous, l’essència de l’empresa o simple ment dirigir a l’usuari a veure la nostra pàgina web. Però no només podem fer publicitat en publicacions. Una novetat d’aquest últim any , són els coneguts “Stories”: Vídeos o imatges que funcionen de forma similar als de l’aplicació Snapchat. Apareixen en la part superior de la secció de noticies durant 24 hores abans de eliminar-ne del tot. Aquestes històries, també es poden promocionar, convidants a l’usuari a veure alguns dels nostres productes, o bé, la nostra pàgina web.